Někteří stánkaři a restauratéři dokáží velmi fikaně obrat svého zákazníka o značný obnos peněz, aniž by si toho neznalý turista všiml. Ceny jsou sice stále bod bodem mrazu, ale i turisté si začínají pomalu uvědomovat, že možná těch tři sta korun nebylo zrovna málo. Slyšíte to dnes a denně, stánkaři jsou většinou ti, kteří vymýšlejí nejrůznější finty a triky, jak turistu ošidit o co nejvíc a jakmile na vás promluví někdo česky, tak to pěkně zastřít.
Past na turisty
Restaurace či podnik, který má za cíl natáhnout na příjemnou lokalitu co nejvíce turistů a pak je sedřít z kůže, nemusíme vůbec v Praze hledat. Hned u centra se jich najde několik, které jsou známé a stačí jenom zadat adresu či jméno restaurace a vyjedou vám desítky recenzí, které vás před vstupem varují. U některých recenzí se upřímně zasmějete a řeknete si, jak je to vůbec možné, ale pokud si představíte, že se v takové situaci ocitnete, například když vám vyúčtují presso za 150 korun a vodu za 50 nebo že vám po hodině přinesou objednávku úplně jinou, vy se rozhodnete odejít a za vámi vyběhne kuchař, který s vámi začne cloumat, to je vskutku ještě zábavnější situace.
A pokud si najdete takové pasti, tak na vás vyjedou tuny vtipných zážitků, kteří turisté ale i místní zažívají s těmito „podnikateli“. Točí se zde velké peníze a nikdo nechce ani o krok ustoupit, i přes to, že stačí odejít na pár kroků od centra a najednou jste v úplně jiné kategorii, kde si můžete za 150 korun dát i dobrý oběd a k tomu české pivo.
Finty a recenze
Všichni samozřejmě uvítáme více poctivých podnikatelů, kteří se nebojí ukázat, že i Češi dokáží být světoví a že dokáží přesvědčit své zákazníky o tom, že utratili na dobrém místě. A tady se nejedná jenom o obrázku, který si vytváří turisti, ale i místní, kteří rádi uvidí, že zde není „dvojí zacházení“.